سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نکات کامپیوتری

نظر

چگونه ssl را در cloudflare فعال کنیم؟


با توجه به اهمیت فعال سازی ssl در وب سایت خود برای اتصال ایمن تر، می توانید از طریق وب سایت Cloudflare اقدام کنید. برای فعال کردن ssl در Cloudflare باید مراحل زیر را انجام دهید:

به عنوان اولین قدم، باید به وب سایت Cloud Flare در www.cloudflare.com بروید.
اگر قبلاً با این cdn ثبت نام کرده اید، در صفحه اصلی گزینه ورود را انتخاب کنید. در غیر این صورت روی گزینه Sign Up کلیک کنید تا یک حساب کاربری جدید با Cloudflare ایجاد کنید.
پس از ورود به کلوفلر، باید نام دامنه مورد نظر را مانند تصویر زیر انتخاب کنید. در این مرحله می توانید با کلیک بر روی دکمه «افزودن سایت» دامنه های اضافی را به حساب Cloudflare خود اضافه کنید.
پس از انجام مراحل مربوط به فعال سازی Cloudflare در وب سایت خود، می توانید تنظیمات مختلف مرتبط را در شمارنده های Cloudflare برای دامنه مورد نظر مشاهده کنید. برای فعال سازی SSL در Cloudflare، باید تب SSL/TLS را از گزینه های بالای صفحه انتخاب کنید.

 

در این مرحله و در قسمت نمای کلی با 4 حالت مختلف SSL مواجه خواهید شد که می توانید با توجه به نیاز خود آنها را انتخاب کنید. 4 حالت عبارتند از:

 

حالت خاموش SSL در کلودفلر

 

اگر این گزینه را انتخاب کنید، مطمئن خواهید شد که هیچ گواهی امنیتی در وب سایت شما فعال نیست. در این صورت وب سایت شما فقط با پروتکل http نمایش داده می شود. بنابراین حتی اگر یک آدرس وب سایت را با https در مرورگر خود وارد کنید، باز هم با تغییر مسیر 301 به پروتکل http ارسال خواهید شد.

 

Flexible Mode در کلودفلر

 

با انتخاب این گزینه مطمئن هستید که فقط ترافیک بین مرورگر شما و Cloudflare رمزگذاری می شود. بنابراین، ترافیک ارسال شده از Cloudflare به سرور میزبان شما رمزگذاری نشده و ناامن است. این گزینه توصیه نمی شود.
حالت کامل: زمانی که می خواهید ترافیک بین مرورگرهای کاربران و Cloudflare و بین Cloudflare و سرور میزبان وب سایت شما را رمزگذاری کنید، باید این گزینه را انتخاب کنید.

تنظیمات پیشرفته گواهی SSL درCloudflare

پس از انتخاب هر یک از حالت های SSL که در بخش قبل توضیح داده شد، زمان آن است که تنظیمات پیشرفته تری را برای گواهی SSL وب سایت خود در نظر بگیرید. بخش تنظیمات پیشرفته SSL/TLS Cloudflare دارای چندین برگه است که به شرح زیر است:

  • برگه گواهی‌های لبه
  • برگه گواهی های مشتری
  • بخش سرور منبع
  • برگه نام میزبان سفارشی

در ادامه، هر بخش را بررسی می کنیم تا بتوانید رویکرد بهتری برای انتخاب و فعال سازی Cloudflare SSL برای وب سایت خود داشته باشید.

1. بخش Origin Server SSL رایگان Cloudflare را ارائه می دهد
با استفاده از این تب، می‌توانید گواهینامه TLS امضا شده رایگان را در Cloudflare دریافت کرده و آن را روی سرور خود نصب کنید. این نوع گواهی تنها می تواند برای رمزگذاری ارتباطات بین Cloudflare و سرور میزبان استفاده شود. برای استفاده از این قابلیت باید بر روی دکمه «ایجاد گواهینامه» کلیک کنید.