سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نکات کامپیوتری

خطاهای رایج SSL یکی از مهم ترین مشکلاتی است که صاحبان وب سایت ها با مشکلات مختلف با آن مواجه هستند. برای این کار باید با انواع این ارورها و نحوه رفع آن ها آشنایی کامل داشته باشند تا در صورت مواجه شدن با آن ها خیلی سریع مشکل را برطرف کنند.

گواهی SSL یکی از مهم ترین مواردی است که یک کاربر در راه اندازی سایت باید به آن توجه کند تا با استفاده از پروتکل https به بهترین شکل ممکن امنیت سایت خود را تضمین کند. گواهینامه های SSL انواع مختلفی دارند و کاربران باید آنها را با توجه به نوع سایت خود نصب کنند.

 حتماً هنگام بازدید از یک وب سایت با عبارت "اتصال شما خصوصی نیست" برخورد کرده اید. این عبارت زمانی نمایش داده می شود که سایت مورد نظر SSL نداشته باشد. برای این منظور مدیران سایت سعی می کنند گواهینامه های SSL لازم را نصب کنند تا بازدیدکنندگان با این عبارت مواجه نشوند. در این مقاله به طور کامل خطاهای رایج SSL را توضیح می دهیم و دستورالعمل هایی را برطرف می کنیم تا در صورت مواجه شدن با آن ها بتوانید به سرعت مشکل را حل کنید.

 

خطای SSL چیست؟


گواهی SSL راهی برای اطمینان از رمزگذاری اطلاعاتی است که کاربران از طریق وب سایت ارسال می کنند. به این ترتیب امنیت تمامی اطلاعات تضمین می شود. به طور کلی می توان گفت که گواهی SSL حاوی اطلاعات دامنه وب سایت، آدرس مالک و داده هایی است که مدیر وب سایت باید یکی از آنها را برای محافظت از وب سایت نصب کند. این گواهینامه ها اغلب با باگ ها و اشکالات مواجه می شوند و مدیران سایت را مجبور می کنند تا برای رفع آنها اقدامات لازم را انجام دهند. این خطاها در اثر عوامل مختلفی ایجاد می شوند و علت آن را می توان یا در سرور میزبان سایت یا در سیستم کاربر جستجو کرد. از مهم ترین دلایل بروز خطاهای SSL می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • مشکل مرورگر
  • اطلاعات سایت ناامن
  • اطلاعات گواهینامه SSL نادرست است
  • از یک برنامه آنتی ویروس یا فایروال استفاده کنید
  • تاریخ و زمان دسترسی سیستم به سایت نادرست است.
  • گواهی SSL نامعتبر است

 

انواع خطاهای SSL در وب سایت ها

همانطور که گفتیم، گواهی‌های SSL اغلب از باگ‌ها و باگ‌ها رنج می‌برند و افراد را مجبور می‌کند تا برای رفع آنها اقداماتی انجام دهند. افرادی که وب سایت ها را مدیریت می کنند، باید با انواع خطاهای SSL رایج در وب سایت ها آشنا باشند تا بتوانند در کمترین زمان ممکن آن ها را برطرف کنند. به طور کلی باگ ها و باگ های رایجی در SSL وجود دارد و راه های خاصی برای رفع هر کدام از آنها وجود دارد. تنها کاری که مردم باید انجام دهند این است که این خطاها را شناسایی کرده و برای رفع آنها اقدام کنند. از رایج ترین خطاهای SSL در وب سایت ها می توان به موارد زیر اشاره کرد.خطای MOZILLA_PKIX_ERROR_SELF_SIGNED_CERT در فایرفاکسخطای SSL ERR_SSL_PROTOCOL_ERROR درGoogle Chrome

منبع : خطاهای رایج ssl در وبسایت کدام اند؟